Häst- och ponnyridning för barn

Vill dina barn/barnbarn rida nu till våren och i sommar?

Vi erbjuder ridning i vacker miljö på våra två hästar Julia-Viol och Poppe.

Julia-Viol är en Shetlandsponny för de allra minsta barnen (4-6 år). Hon är busig men snäll (för det mesta).

Poppe är en skolad och snäll (alltid) Gotlandsruss, mankhöjd 130 cm, som passar alla barn mellan 6 och 12 år.

I syfte att lära känna hästarna är Ni med när de ryktas, ger dem lite morötter och klappar dem, sen är det bara att rida. Ingen mockning eller andra åtaganden. Hjälp vid ridningen ingår till de som så önskar. Du behöver ej medtaga någon egen utrustning. Du behöver inte ha ridit tidigare.

Ta med ett barn eller två, eller varför inte hela familjen? Ni är här med barnen när de rider, barnen kan alltså inte lämnas här utan Er. Vid ridningen får Ni den hjälp ni så önskar. Säkerhet samt Er trivsel och hästarnas trivsel ligger högst på listan.

Testa en gång och lägg därefter upp en vår- och sommarplan en gång i veckan eller liknande om ni tyckte att det var kul!

2019-04-07 15:21